Istnieją dwie formy witaminy B12, na które możesz się najczęściej natknąć -metylokobalamina i cyjanokobalamina.

Ta ostatnia jest znacznie bardziej powszechna w multiwitaminach i suplementach witaminy B12, ale jest wiele silne argumentów za tym, by zastąpić ten składnik methylcobalaminą, która powoli zyskuje popularność i na pewno któregoś dnia zdominuje ten rynek.

Ale co sprawia, że Witamina B 12 jako ​​metylokobalamina jest lepszym uzupełnieniem zdrowej diety?

Te dwie różne formy witaminy B12 są bardzo podobne, i jedyna chemiczna różnica między nimi sprowadza sę do jednego niedużego kawałeczka cząsteczki, w której jak wskazuje nazwa:

metylokobalamina ma grupę metylową (tylko węgiel i wodór), a cyjanokobalamina ma grupę cyjankową.

I oczywiście cyjanek to nie jest coś, czego normalnie spodziewasz się a już na pewno nie chcesz znaleźć czającego się na ciebie w twojej multiwitaminie.

W rzeczywistości, cyjanokobalamina to nie jest coś, z czym matka natura kazała naszemu ciału mieć do czynienia: istnieje tylko jako składnik syntetyzowany w laboratoriach chemicznych i nie występuje naturalnie w żadnym żywym organizmie.

Twoje ciało faktycznie nie ma żadnego pożytku z samego tego związku chemicznego i przystąpi do konwersji dowolnej cyjanokobalaminy na methylcobalaminę tak szybko, jak to możliwe, jako że związki metylu to jest to, czego ludzki organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania.

To oznacza nie tylko, że cyjanokobalamina stanowi mniej skuteczny sposób na uzupełnienie spożycia witaminy B12, ale także każe zastanowić się nad problemem, co dzieje się z grupą cyjankową, która jest uwalniana w czasie jego konwersji do "aktywnej" (przydatnej) formy B12, metylokobalaminy.

Cyjanek jest oczywiście powszechnie stosowany jako trucizna, więc organizm musi usunąć tę niechcianą substancję z cała.

Należy zauważyć, że ilość cyjanowodoru uwolniona w procesie konwersji nie jest uważana za wystarczająco dużą, aby stać się przyczyna wyraźnych szkód w organizmie, ale śmiało można powiedzieć, że większość ludzi jednak woli nie ryzykować celowego połknięcia cyjanku!

B 12 jako Metylkobalamina daje również kilka innych wyraźnych korzyści w stosunku do jej rodzeństwa zawierającego cyjanek.

Badania wykazały, że pozostaje w organizmie przez dłuższy okres czasu, i na znacznie   wyższych poziomach niż cyjanokobalamina, co oznacza, że ​​naszemu ciału jest dostarczana witamina B12 przez dłuższy okres czasu, jeśli używamy metylokobalaminy, niż w przypadku korzystania z cyjanokobalaminy.

Ta ostatnia ma dobry wpływ na poprawę akomodacji wzroku, ale nie ma dowodów na to, że związek cyjanku daje taki sam efekt. (akomodacja wzroku jest często zaburzana przez czynniki takie jak długotrwałe wpatrywanie się w ekran komputera, a ma na nią wpływ metylokobalamina, ponieważ jest ściśle związana z układem nerwowym).

Jednak, być może największe zalety metylkobalaminy ujawniają się, gdy rozważymy problem niedoboru witaminy B12.

W większości przypadków, nie jest on rzeczywiście spowodowany przez nie wystarczająco dużo witaminy z diety, ale przez brak mozliwości wchłonięcia witaminy w odpowiedni sposób (co może być spowodowane wiele problemów medycznych).

Przyjmowanie metylkobalaminy podjęzykowo (pod język) lub w zastrzyku pozwala organizmowi ominąć problematyczne wchłanianie w jelicie cienkim i użyć witaminę natychmiast.

To zapewnia ciału dokładnie to, czego ono potrzebuje, podczas gdy po zastosowaniu cyjanokobalaminy powstają dalsze problemy z konwersją chemiczną na aktywną formę metylową.

Nałogowi palacze mogą w szczególności mieć problem z przetworzeniem cyjanokobalaminy z powodu odkładających się w wątrobie metali ciężkich i toksyn.

Dlaczego więc firmy farmaceutyczne nadal używają cyjanokobalaminy w pierwszej kolejności?

Dlaczego zawsze pojawiają się ona w zestawach multiwitaminowych i dlaczego tak niewiele osób wie, o lepszej alternatywie?

Odpowiedź jest przewidywalnie rozczarowująca: pieniądze.

Syntetyzowanie nienaturalnej formy cyjano- jest znacznie tańsze niż wykonywanie lub pozyskiwanie metylkobalaminy, a większość z tych firm jest bardziej skoncentrowana na zwiększaniu swoich zysków, niż na zapewnieniu uzyskania najlepszej możliwej suplementacji.

Metylkobalamina jest tym, czego twoje ciało naprawdę chce i potrzebuje; cyjanokobalamina jest i nienaturalnym substytutem oferowanym Państwu przez laboratoria farmaceutyczne, które nie tylko nie stają na wysokości zadania, ale co gorsza wprowadzają znane powszechnie toksyny do organizmu.

Więc następnym razem, kiedy będziecie kupować multiwitaminę lub suplement B12, sprawdźcie składniki i upewnijcie się, że dostajecie znacznie lepszą metylokobalaminę, z której Wasze ciało może faktycznie skorzystać.

Niedobór  witaminy B-12 jest zaskakująco powszechny.

Badania wykazują, że obecnie nawet do 40% populacji może cierpieć z powodu niedoboru tej witaminy.

Oto niektóre z najczęstszych symptomów jej niewystarczającej ilości w organizmie:

  • Ból w klatce piersiowej lub duszności;

  • Zmęczenie lub niczym niewyjaśnione osłabienie;

  • Zawroty głowy, problemy z wagą, omdlenia;

  • Dezorientacja, utrata pamięci i otępienie;

  • Uczucie zimna, drętwienie lub mrowienie w rękach i nogach;

  • Spowolniony refleks lub przytępione funkcjonowanie układu nerwowego;

  • Bladość lub zażółcenie skóry;

  • Ból jamy ustnej i języka.

Przez wiele lat, większość ludzi myślała, że najszybszym i najbardziej efektywnym uzupełnieniem  niedoborów witaminy B-12, kwasu foliowego i innych witamin z grupy B w organizmie musi nastąpić za pomocą igły.

Alternatywą jest teraz suplementacja w liposomach, absorbcja w granicach 80-90%.

Najmniejsza wchłanialność to suplementacja tradycyjna w kapsułkach i tabletkach, jak podają źródła tylko parę %.

Nasze najlepsze produkty z metylokobalaminą:

https://biowroclaw.pl/witaminy-i-mineraly/674-liposomalna-witamina-b-complex-w-plynie-473-ml.html?search_query=b12&results=16

https://biowroclaw.pl/witaminy-b/949-witamina-b12-coenzym-b12-biotikon-drmedmichalzik.html?search_query=b12&results=16

https://biowroclaw.pl/witaminy-b/891-witamina-b12-w-plynie-b12-nd-58ml.html?search_query=b12&results=16

 Źródło: Metylkobalamina Info