Metylokobalamina czy cyjanokobalamina? 0
Metylokobalamina czy cyjanokobalamina?
Istnieją dwie formy witaminy B12, na które możesz się najczęściej natknąć – metylokobalamina i cyjanokobalamina. Ta ostatnia jest znacznie bardziej powszechna w multiwitaminach i suplementach witaminy B12, ale jest wiele argumentów przemawia za tym, by zastąpić
ten składnik methylcobalaminą, która powoli zyskuje popularność.
 
Co sprawia, że metylokobalamina jest lepszym uzupełnieniem zdrowej diety?
 
Te dwie formy witaminy B12 są bardzo podobne, a jedyna chemiczna różnica między nimi sprowadza się do poziomu atomów. Otóż metylokobalamina ma grupę metylową (tylko węgiel i wodór), a cyjanokobalamina ma grupę cyjankową. I oczywiście cyjanek to nie jest coś, czego normalnie spodziewasz się a już na pewno nie chcesz go łykać wraz ze swoją multiwitaminą. W rzeczywistości cyjanokobalamina to nie jest coś, z czym Matka Natura chciała byśmy mieli do czynienia.Naprawdę! Związek ten istnieje tylko jako składnik syntetyzowany w laboratoriach chemicznych i nie występuje naturalnie w żadnym żywym organizmie! Nasze ciało nie a żadnego pożytku z samego tego związku chemicznego i przystępuje do konwersji dowolnej cyjanokobalaminy na methylcobalaminę tak szybko, jak to możliwe, jako że ludzki rganizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania właśnie związków metylu.
 
Co to oznacza?
 
Po pierwsze, że cyjanokobalamina stanowi mniej skuteczny sposób a uzupełnienie spożycia witaminy B12. Po drugie, zastanówmy się, co dzieje się z grupą cyjankową, która jest uwalniana w czasie konwersji do „aktywnej” (przydatnej) formy B12, metylokobalaminy. Organizm stara się jak najszybciej pozbyć trucizny z organizmu. Choć ilość cyjanowodoru uwolniona w procesie onwersji nie jest uważana za wystarczająco
dużą, by stać się przyczyna wyraźnych szkód w organizmie, jednak jeżeli możemy uniknąć łykania cyjanku, czemu z tego nie skorzystać? Tym bardziej, że metylkobalamina daje też kilka innych wyraźnych korzyści w stosunku do jej rodzeństwa zawierającego cyjanek. Badania wykazały, że substancja ta pozostaje w organizmie przez dłuższy czas,a  jej stężenie jest wyższe niż cyjanokobalaminy. Oznacza to, że jeżeli stosujemy preparaty z metylokobala-
miną, witamina B12 jest dostarczana naszemu organizmowi przez dłuższy okres niż w przypadku korzystania
z tych zawierających cyjanokobalaminę.Największe zalety metylkobalaminy ujawniają się, gdy rozważymy problem niedoboru witaminy B12. W większości przypadków, nie powoduje go niewystarczający poziom witaminy pochodzącej z diety, ale  niemożność jej wchłonięcia w odpowiedni sposób. Przyjmowanie metylkobalaminy podjęzykowo lub w zastrzyku pozwala ominąć problematyczne wchłanianie w jelicie cienkim i użyć witaminy natychmiast. To zaś zapewnia ciału dokładnie to, czego ono potrzebuje. Na metylkobalaminy łaskawym okiem powinni pojrzeć palacze, bowiem właśnie oni – z powodu odkładających się w wątrobie metali ciężkich i toksyn
– mogą mieć problem z przetworzeniem cyjanokobalaminy.
Przez wiele lat, większość z nas myślała, że jedynym sposobem na rzetelne uzupełnienie niedoborów witaminy B12, kwasu foliowego i innych witamin z grupy B są zastrzyki. Jednak teraz dzięki technologii liposomowej możemy zaoferować lepsze wchłanianie dziennych dawek pełnego spektrum witaminy B-Complex.
 
Czym są liposomy nanotechnologiczne?
 
To mikrocząstki, które są w stanie prześlizgnąć się przez śluzówkę jelita (nie ulegają strawieniu) do krwiobiegu, skąd w miarę potrzeby mogą je pobierać komórki.
 
Kto powinien zażywać witaminę B-Complex?
 
Osoby starsze, by poprawić pamięć i nastrój. Zażywanie witaminy B-Complex zwiększa zdolność koncentracji, jak również zmniejsza uczucie przygnębienia i drażliwości. Ciało wykorzystuje tę witaminę w procesie przetwarzania węglowodanów w glukozę, która jest następnie przekształcana przez komórki w energię. To dlatego większość ludzi, którzy rozpoczynają jej przyjmowanie, zauważa natychmiastowy wzrost energii. Ludzie, którzy mają suchą skórę i słabe włosy (łamią się, wypadają, rozdwajają lub są matowe). W tym przypadku terapia może potrwać kilka tygodni, zanim zauważysz różnicę, ale poprawa będzie atwo zauważalna. Osoby, które często piją kawę lub alkohol, mają zwiększone zapotrzebowanie na witaminy z grupy B. Kobiety przyjmujące pigułki antykoncepcyjne, a także ludzie płci obojga zażywający leki, sulfonamidy i środki nasenne.Preparaty te zwiększają nasze zapotrzebowanie
na witaminy z grupy B.
 
 
 
 
 
 
 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl