Synergia-lepiej razem niż osobno 0
witamina k2 komplex

 

Synergia w stosowaniu składników odżywczych

Żeby być zdrowym należy dobrze się odżywiać czyli przyjmować wszystkie niezbędne dla człowieka składniki odżywcze a jest ich ok 50. Wszystkie one oddziaływują na siebie i pracują synergicznie czyli współdziałają ze sobą. Na przykład za rozwój anemii odpowiadają braki witamin B 6, B 12, kwasu foliowego,cynki i manganu.Czasem przyjmowanie tylko jednego może przyczynić się do powstania niedoboru innego. I tak żelazo jest antagonistą cynku a niedobór obu pierwiastków występuje równie często. Zalecanie spożycia nadmiernej ilości żelaza nasila objawy nierozpoznanej i nie leczonej niedokrwistości , która jest wywołana niedoborem cynku. Z uwagi na to, że cynk jest niezbędny do rozwoju płodu, jego niedobór może mieć negatywny wpływ na przebieg ciąży.

Suma pojedynczych składników działa mniej niż w synergii

Niektóre składniki odżywcze po prostu nie działają bez swoich synergicznych partnerów. Witamina B 6-pirydoksyna nie może być wykorzystana przez organizm jeżeli nie zostanie przekształcona do 5-fosforanu pirydoksalu a do tego jest potrzebny enzym zależny od cynku. Jeżeli występują u Ciebie niedobory cynku i przyjmujesz witaminę B 6 w celu złagodzenia objawów PMS (zespołu napięcia przedmiesiączkowego), nie czujesz żadnej różnicy.Badania wykazały, ze dopiero przyjmowanie witaminy B 6 i cynku razem skutecznie łagodzi te objawy. Udowodniono,że połączenie wszystkich składników mineralnych oraz witamin podawanych jedynie w porcjach zalecanych powoduje wzrost o cztery-pięć punktów w wynikach testów IQ iu dzieci. Inne badanie wykonane przez profesora Morrisa Browna z Uniwersytetu Cambridge wykazało, że sama witamina E może zmniejszyć ryzyko zawału serca o 75%. Jakie mogą być więc efekty stosowania idealnej diety i odpowiednio jej uzupełniania o wszystkie składniki, o których wiadomo, że wpływają korzystnie na układ krążenia? Dziesięcioletnie badania wykazały, że U osób przyjmujących witaminę E ryzyko zgonu obniżyło się o 33%, a ryzyko śmierci z powodu zawału o 47%. Przyjmowanie zaś witaminy C i E zmniejszyło się to ryzyko odpowiednio o 42 i o 52 %. Badanie przeprowadzono na 11.178 osobach w wieku od 67 do 105 lat.

W badaniach oceniających wpływ składników żywieniowych lepsze wyniki otrzymuje się zawsze w przypadku łączenia wielu składników niż stosowania ich oddzielnie.

Pamiętaj, że :

  • stosując zasadę synergii w swoi m żywieniu można osiągnąć lepsze rezultaty i zastosować najlepszej kombinację różnych składników ale przyjmując je w niższych porcjach niż każdy oddzielnie,

  • nie uzupełniaj diety pojedynczymi składnikami lecz stosuj preparaty zawierające różne witaminy i składniki mineralne,

  • nie zażywaj dużych ilości samej witaminy B np. B 1 czy B 2 bez witaminy B kompleks lub preparatu multiwitaminowego,

  • nie dodawaj do diety dużych ilości witamin o działaniu przeciwutleniającym, jak witamina C i E, bez przyjmowania dobrego kompleksu przeciwutleniaczy.

https://biowroclaw.pl/odchudzanie-oczyszczanie/Glutation-zredukowany-GSH-Premier-Glutathione-Complex

 https://biowroclaw.pl/specjalne-dla-kobiet/Witaminy-dla-kobiet-w-ciazy-Vitamin-Code-Raw-Prenatal-Multivitamin-Garden-of-Life

https://biowroclaw.pl/polecane-dla-dzieci/Garden-of-Life-Probiotyki-dla-dzieci-RAW-Probiotics-Kids-96g

 

 

1.Źródło:Smak zdrowia Patrick Holford

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl